MESE A VÖRÖS KAKASRÓL (Csalimese)



- Kedves nagymama, mondjál egy mesét!
- Nos, jól van. Hallottátok már a vörös kakasról szóló mesét? Jaj, az ám a szép történet!
- Hát akkor meséld el!
- Én nem azt mondom, hogy „Hát akkor meséld el!”, hanem azt, hogy „Hallottátok már a vörös kakasról szóló mesét?”
- Hát hiszen éppen ezt mondtad!
- Ej, dehogyis ezt mondtam én, hogy „Hát hiszen éppen ezt mondtad!”, hanem azt, hogy: „Hallottátok-e már a vörös kakasról szóló mesét?”
- Nem, még sohasem hallottuk. Meséld el hát!
- Ki mondta ezt így: „Nem, még sohasem hallottuk, meséld el hát!” Én azt mondtam: „Hallot­tátok-e már a vörös kakasról szóló mesét?”
- Ó, uramisten, hát már nem tudjuk, hogy mit mondasz, és mit kérdezel, és hogy mit hallot­tunk meg mit nem hallottunk!
- De hiszen nem így mondtam én, hogy: „Ó, uramisten, hát már nem tudjuk, hogy mit mon­dasz, és mit kérdezel, és hogy mit hallottunk meg mit nem hallottunk!”, hanem azt, hogy: „Hallottátok-e már a vörös kakasról szóló mesét?”
- Hallottátok-e már a vörös kakasról szóló mesét? Hallottátok-e már a vörös kakasról szóló mesét?
- Így, most jól van. Most már tudjátok, hogy meséltem nektek idáig. Jegyezzétek meg hát a szomorú történet végét is:
Az a kakas vörös volt,
a mesémnek vége volt!
- De nagymama! Hát miféle mese volt ez?